PDA

Voir la version complète : 2 places a prendre chez team kate ?


theophil
03/10/2006, 17h20
WORLD SUPERBIKES NewsTuesday, 3rd October 2006
Two Ten Kate Honda seats still open.

Winston Ten Kate Honda team (http://www.crash.net/news_View~t~-I-Two--I--Ten-Kate-Honda-seats-still-open-~cid~5~id~138330.htm#) manager Ronald Ten Kate, has confirmed that James Toseland's 2007 team-mate is still to be decided - and also revealed that he could sign a third rider for the team's World Supersport line-up.

"It's still the silly season around here: James is fully signed-up, so that's good news. Kenan Sofuoglu - our Turkish (http://www.crash.net/news_View~t~-I-Two--I--Ten-Kate-Honda-seats-still-open-~cid~5~id~138330.htm#) World Supersport rider - is also already signed and we've shaken hands with (2005 WSS champion) Mr Charpentier," the Dutchman told Crash.net Radio. "So we're still looking for another Superbike (http://www.crash.net/news_View~t~-I-Two--I--Ten-Kate-Honda-seats-still-open-~cid~5~id~138330.htm#) rider and we're also planning maybe a third Supersport rider for next year."

Karl Muggeridge currently occupies the second WSBK seat, but the former World Supersport champion is yet to finish on the podium after two seasons with Ten Kate in the premier-class and looks likely to be replaced. However, Muggeridge would be a leading candidate for the third Supersport seat.

Among the names linked to the second Superbike ride are current Klaffi Honda rider Alex Barros (http://www.crash.net/news_View~t~-I-Two--I--Ten-Kate-Honda-seats-still-open-~cid~5~id~138330.htm#) and former world championNeil Hodgson (http://www.crash.net/news_View~t~-I-Two--I--Ten-Kate-Honda-seats-still-open-~cid~5~id~138330.htm#) - but many other leading riders are still to be signed, including Troy Corser.

Meanwhile, reigning World Supersport champion Charpentier heads to this weekend's season finale 18 points behind Yamaha's (http://www.crash.net/news_View~t~-I-Two--I--Ten-Kate-Honda-seats-still-open-~cid~5~id~138330.htm#) Kevin Curtain. The Frenchman dominated the early part of the season, winning four of the first five races, but fractured his pelvis during testing - forcing him to miss a round - then lost further valuable points when he became jammed between tyres while trying to rejoin the track at Lausitz.

Sofuoglu's debut Supersport season has gone in the other direction, with three non-scores from the first five rounds being replaced by two wins, a second and two thirds from the last five rounds. Sofuoglu now holds what looks to be a safe third in the championship, eight points ahead of the injured Broc Parkes.

pechos1
03/10/2006, 22h19
Ca serai sympa de voir barros sur une honda Ten kate.
Mais y'a un truc qui m'énerve.Charpentier n'a plus à prouver sa valeur.Si il ne s'était pas

pechos1
03/10/2006, 22h24
Oups j'ai fait une connerie.
Donc je disais que si il ne s'était pas bléssé il aurait été encore champion du monde.Donc au lieu de donner un guidon à Corser, qui est un très bon pilote, pourquoi ne pas le donner

pechos1
03/10/2006, 22h26
Décidemement j'ai un soucis.Pourquoi ne pas donner une place à Charpentier en superbike pour 2007.Ca je n'arrive pas à comprendre.

theophil
04/10/2006, 08h23
C'est clair que Seb Charpentier a atomiser tout le monde cette année y compris Curtain. Il mérite amplement un bon guidon. Mais vu son age peut etre que les team SBK lui prefere un plus jeune ??
En attentand Bayliss est le plus vieux champion du monde WSBK .... comme quoi les vieux ont encore des ressources !
D'ailleurs Corser est loin d'etre fini a mon avis s'il on lui offre un bon guidon. Je trouve suz tres leger sur ce coup la !!

Stoner27
04/10/2006, 08h36
Ce serait pas mal de voir Barros sur une moto un peu plus compétitive. Quand on voit ce qu'il a fait ce we avec sa Honda Klafi.

Pour Charpentier, sur que sans ses blessures, il serait champion. Mais bon, c'est les aléa de la course.

Je pense que Corser a encore une bonne chance de retrouver un guidon l'année prochaine. On n'est pas 2 fois champion du monde pour rien. je trouve aussi que Suz devrait le garder.

Mais la politique de Ducati n'est guère mieux: pourquoi ne pas reprendre Hodgson dans le team officiel. Ils auraient alors 2 pilotes de pointes dans l'équipe officielle plutôt que de garder un Lanzi complètement à la rue cette année. J'étais déja déçu lorsqu'ils avaient remercié Laconi.

nono_le_robot
04/10/2006, 09h52
D'autant que CHARPENTIER il a chuté 1 fois seulement....

Bon ça lui a été fatal (l'arme???) mais quand même...