Précédent   Forum GPmoto > Grand-Prix Moto > Discussions autour des GP

Réponse
 
Outils de la discussion Rechercher Modes d'affichage
sachsenring vu par les ducati boys
Vieux
  (#1)
theophil
Podium en GP
 
Avatar de theophil
 
Déconnecté
Messages: 1 965
Date d'inscription: January 2005
Par défaut sachsenring vu par les ducati boys - 27/07/2005, 16h53

CAPIROSSI: "IT'S LIKE A GO-KART TRACK'

Ducati Marlboro Team man Loris Capirossi was satisfied with his British GP ride but what the Italian really wants is to repeat his podium finish from June's Mugello GP.

"It's a strange track, like a go-kart track," he says. "For sure it's very difficult on a MotoGP bike, anyway we go there with a strong feeling, determined to get a good result before the holidays, but we will see what new tyres Bridgestone bring. The first few corners are so, so slow, but after the horseshoe right-hander it becomes quite a nice track. There's the fast run downhill and the very fast turn 12, a really exciting corner because you're in fifth gear, maybe 220kmh, and it's blind and also negative camber.

After Germany I go home and I stay home, I'm going nowhere! I have a 45-foot motorboat, which we use most days. There are a lot of beautiful bays around Monaco, but the problem is there are also a lot of boats, so you have to go early, because it's like supermarket parking!"

CHECA: "SLOW DOESN'T MEAN EASY"

Carlos Checa comes to Germany fresh from an impressive British GP, where he rode the third fastest lap on his way to finishing fifth, after running 17th at the end of the first lap. Checa was second at the Sachsenring in 2001.

"It's a special kind of track and I like it, apart from the first part, which is too slow," says the Ducati Marlboro Team rider. "I always enjoy tracks that feature plenty of elevation changes and the Sachsenring is very up and down. It's slow circuit but that doesn't mean it's easy because MotoGP bikes are big, very powerful and have wide tyres, so this place is a lot of work. It's so tight that you hardly ever use full throttle, maybe only for seven per cent of the lap. Maximum horsepower means absolutely nothing, so you work in other areas of engine performance, like low- and mid-rpm. We don't change the base set-up too much from track to track, we just hope that our Bridgestone tyres work well on this asphalt.

My main aim during the break is to have some rest. I will spend some time at home in London, plus I'm going trekking and climbing in the Pyrenees for a few days. I'm really looking forward to that. It's good that everyone in the team gets a break, we all need to recharge!"
   
Réponse avec citation
Vieux
  (#2)
nazo
Permis acquis
 
Déconnecté
Messages: 194
Date d'inscription: March 2005
Par défaut 27/07/2005, 23h54

je fais la traduction ...".bon circuit bonne motos mais on vas pas gagner"....

ps cette traduction furtive est du a mon anglais furtif aussi..........
  Envoyer un message via AIM à nazo Envoyer un message via MSN à nazo  
Réponse avec citation
Vieux
  (#3)
xleu
Administrateur
World Champion!!
 
Avatar de xleu
 
Déconnecté
Messages: 108 477
Date d'inscription: February 2004
Localisation: Corrèze
Par défaut 28/07/2005, 01h13

lol nazo ... tu es pas loin de la verité ..



  Envoyer un message via MSN à xleu  
Réponse avec citation
Vieux
  (#4)
theophil
Podium en GP
 
Avatar de theophil
 
Déconnecté
Messages: 1 965
Date d'inscription: January 2005
Par défaut 28/07/2005, 09h28

ouais bien résumé !!! mdrrr
   
Réponse avec citation
Vieux
  (#5)
Dark Angel
World Champion!!
 
Avatar de Dark Angel
 
Déconnecté
Messages: 4 357
Date d'inscription: May 2005
Localisation: Le Mans
Par défaut 28/07/2005, 11h11

Nazo, j'imagine meme pas si toutes les traductions etaient faites par toi, ca irait vite les posts ...


Petite pensée du moment:

" C'est parce que la vitesse de la lumière est plus rapide que celle du son, que certains ont l'air brillant avant d'avoir l'air con !! "


Le mag de la photo racing:
http://www.photoracemagazine.com
  Envoyer un message via MSN à Dark Angel  
Réponse avec citation
Vieux
  (#6)
FracK
Administrateur
World Champion!!
 
Avatar de FracK
 
Déconnecté
Messages: 11 117
Date d'inscription: February 2004
Localisation: Paris
Par défaut 28/07/2005, 16h36



« There are other international championships, 125, 250, Superbike, Supersports, but if you want to be THE world champion,
this is the one you have to win : 500cc MotoGP,
the fastest man, on the fastest bikes in the world ! »

  Envoyer un message via MSN à FracK  
Réponse avec citation
Vieux
  (#7)
El coyote
Victoires en GP
 
Avatar de El coyote
 
Déconnecté
Messages: 2 215
Date d'inscription: April 2005
Localisation: Le Mans
Par défaut 28/07/2005, 22h30



--carpe diem--
  Envoyer un message via MSN à El coyote  
Réponse avec citation
Vieux
  (#8)
mamax
As du pilotage
 
Avatar de mamax
 
Déconnecté
Messages: 432
Date d'inscription: June 2005
Par défaut 29/07/2005, 01h51

mettais moi regis laconi sur la ducat et la ca va changer!!!!!!!


   
Réponse avec citation
Réponse

Précédent   Forum GPmoto > Grand-Prix Moto > Discussions autour des GP


Outils de la discussion Rechercher
Rechercher:

Recherche avancée
Modes d'affichage

Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : oui
Les smileys sont activés : oui
La balise [IMG] est activée : oui
Le code HTML peut être employé : non

Navigation rapide



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Version française #23 par l'association vBulletin francophone
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
© Forum GPmoto