Valentino Fêtera son 150ème GP ce WE lors du GP d'Allemagne.
Alors, à vos pronostics : Surprise ou pas surprise ?
Voici quelques chiffre (en anglais mais c'est assez faible) retraçant ses principales statistiques :
Citation:
· In 1997 Rossi became the second youngest ever 125cc World Champion after scoring 321 points and eleven wins.
· Two years later, he became the youngest ever 250cc World Champion with nine wins.
· In 2001 Rossi joined Phil Read as one of only two riders ever to win the 125cc, 250cc and 500cc titles.
· Rossi’s debut victory for Yamaha at the opening race of 2004 in South Africa made him the first rider in history to take back-to-back wins for different manufacturers.
· After winning the MotoGP World Championship three times for Honda, Rossi took his fourth premier-class title with Yamaha in 2004 and became the only rider other than Eddie Lawson to win consecutive premier-class titles for different manufacturers.
· Rossi also became only the seventh rider ever to win the MotoGP World Championship four times, joining Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Mike Hailwood, Eddie Lawson and John Surtees.
· Rossi’s total of nine victories in 2004 was the highest number of wins in a season for any Yamaha rider in history.
· His victory at the 2005 Dutch TT made him the first Yamaha rider ever to win five consecutive races in the premier-class.
· Rossi’s pole position at Donington Park was his 30th in the premier-class, one more than Kevin Schwantz and second only to Mick Doohan’s total of 58.
· Rossi has gone on to win 25 of the 30 premier-class races he has started from pole, a ratio equal to 83.3%.
· Rossi’s victory at Donington Park last weekend was his 75th from 149 starts. Only three riders have stood on top of a Grand Prix podium on more occasions: Giacomo Agostini, Angel Nieto and Mike Hailwood.
· Rossi’s win in the first round of the season at Jerez made him the only rider other than Agostini to win the opening race of the year on five consecutive occasions.
· Rossi’s current advantage is the biggest by any rider after nine rounds of the premier-class World Championship since Mick Doohan in 1997.
· In the 25 races since he joined Yamaha, Rossi has taken 16 victories, 20 podiums and an average of 20.6 points per start, his best record from the three manufacturers he has raced with.
« There are other international championships, 125, 250, Superbike, Supersports, but if you want to be THE world champion,
this is the one you have to win : 500cc MotoGP,
the fastest man, on the fastest bikes in the world ! »
"-faut-il être un génie pour voir que le monde a des problème ?
-non, mais sacrément con pour croire que des rigolos comme vous sont de taille à les résoudre (...)" Le Comédien - Watchmen
"-faut-il être un génie pour voir que le monde a des problème ?
-non, mais sacrément con pour croire que des rigolos comme vous sont de taille à les résoudre (...)" Le Comédien - Watchmen
Bon pour dire autre chose qu'une connerie, Rossi est vraiment un Dieu de la moto et quand on lit une telle page de résultats, on ne peut qu'être impressionnés.
Tous les autres pilotes du plateau sont en train de s'énerver et veulent tellement le battre qu'on en voit beaucoup chuter. Je me souviens que pendant l'inter-saison j'avais dit qu'il y aurait beaucoup de chutes en MotoGP car tous ont eu les crocs que Rossi gagne dès sa première saison sur Yamaha mais ce que je ne pensais pas, c'est que Rossi allait autant dominer la catégorie cette année encore.
Un qui me déçoit un peu c'est Gibernau, mais à sa décharge je dirais que ça fait maintenant quelques saisons qu'il roule au top et qu'il n'a pas vraiment la reconnaissance de Honda. Cette saison est peut-être celle de trop chez les Japonais et il aurait peut-être mieux fait d'accepter l'offre de Ducati qui le voulait à la place de Checa...
C'est vrai que Gib' n'est pas au top cette saison, il parle de malchance moi je dirais plutot que son mental ne suit pas d'autant plus qu'il n'a âs franchement la cote aupres du public et aupres de son team aussi apparement (selon certaines rumeurs)!!
C'est dommage, meme si je ne l'aime pas trop (desole Indo) je trouve qu'il merite quand meme mieux!
Sinon en ce qui concerne Rossi, il réussit sur tous les tableaux!! Que dire de plus si ce n'est que c'est un pilote "hors-normes"!
Petite pensée du moment:
" C'est parce que la vitesse de la lumière est plus rapide que celle du son, que certains ont l'air brillant avant d'avoir l'air con !! "