Précédent   Forum GPmoto > Grand-Prix Moto > Fiches > Fiches diverses

Réponse
 
Outils de la discussion Rechercher Modes d'affichage
Yamaha YZR M1
Vieux
  (#1)
FracK
Administrateur
World Champion!!
 
Avatar de FracK
 
Déconnecté
Messages: 11 117
Date d'inscription: February 2004
Localisation: Paris
Par défaut Yamaha YZR M1 - 06/05/2005, 16h16



Introduction

Three years after making its racing debut Yamaha’s YZR-M1 clinched the riders’ title at the hands of multiple MotoGP World Champion Valentino Rossi. In what has been considered to be the most significant and memorable victory in the championship’s illustrious history, 2004 was a culmination of the gifted Italian’s superhuman ability and the technical ingenuity of Yamaha’s Technology Development Division. The latter, headed by 52-year-old Masao Furusawa, provided the foundation – or menu as Furusawa likes to describe it – for Rossi to refine the M1 into a package capable of claiming no less than nine victories from 16 starts in 2004.


Rossi’s ‘menu’ was decided well before the 25-year-old Italian signed with Yamaha for 2004, but the selection process and the development of the bike that followed began in earnest the first time Rossi tested in Sepang, Malaysia in January 2004. It was here the flamboyant Italian chose the direction for both the M1’s Deltabox aluminum chassis and its 220-plus horsepower engine – having initially had four of each to choose from. Based on these decisions the M1 found a new lease of life and continued to make significant inroads during pre-season testing before clinching its first unexpected win at the opening race held in Welkom, South Africa.





Engine

Engine type: Liquid-cooled, in-line, 4-cylinder, 4-stroke with 16-valve DOHC
Displacement: 990cc
Ignition: Magneti Marelli with adjustable mapping - NGK spark plugs
Carburation: Fuel injection
Lubrication system: Wet sump - Motul Oils
Data recording: 2D
Maximum power: More than 230ps
Maximum speed: Over 330 km/h


Transmission

Type: 6-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available
Primary drive: Gear
Clutch: Dry multi-plate slipper clutch
Final drive: Chain - DID


Chassis and running gear

Frame type: Twin-spar aluminium frame, multi-adjustable steering geometry, wheelbase, ride height, with aluminium swingarm
Front suspension: Fully-adjustable Öhlins inverted telescopic forks
Rear suspension: Braced aluminium swingarm with single Öhlins shock and rising-rate linkage
Front/rear wheels: 16.5 inch front, 16.5 inch rear, available in a variety of rim widths
Front/rear tyres: Michelin, 16.5 inch front, 16.5 inch rear, available as slick, intermediate, wet and hand-cut tyres
Front brake: Twin 320mm carbon discs with radial mounted four-piston Brembo calipers
Rear Brake: Single 220mm ventilated stainless steel disc with twin-piston Brembo caliper
Weight: 148kg, in accordance with FIM regulations
Fuel capacity: 22 litres, in accordance with FIM regulations





« There are other international championships, 125, 250, Superbike, Supersports, but if you want to be THE world champion,
this is the one you have to win : 500cc MotoGP,
the fastest man, on the fastest bikes in the world ! »

  Envoyer un message via MSN à FracK  
Réponse avec citation
Vieux
  (#2)
Risk
Tente sa chance en GP
 
Avatar de Risk
 
Déconnecté
Messages: 1 039
Date d'inscription: March 2005
Par défaut 06/05/2005, 18h02

Voila la plus belle et le meilleur pilooooote ! :jump:

Allez Yam ! 8)
  Envoyer un message via MSN à Risk  
Réponse avec citation
Vieux
  (#3)
phil
As du pilotage
 
Déconnecté
Messages: 465
Date d'inscription: August 2004
Par défaut 06/05/2005, 18h33

"Engine.....with 16 valves ....."

Il me semble qu'au temps de Biaggi , Nakano etc..., le moteur avait 20 valves ( 5/cyl.) comme sur beaucoup de Yamaha de série.

Au temps de Alési le V12 Ferrari avait aussi 5 valves /cyl., et pour l'ère Schumcher Ferrari était passé au V10 mais aussi aux 4valves/cyl.

4 valves donnent plus de passage que 5 qui ne peut servir qu'à redresser les conduits d'adm. selon les propos dans MJ du préparateur Bazin à l'époque de la sortie de la 350DR.
   
Réponse avec citation
Vieux
  (#4)
ValeRossi46
Tente sa chance en GP
 
Avatar de ValeRossi46
 
Déconnecté
Messages: 1 445
Date d'inscription: February 2005
Par défaut 06/05/2005, 19h20

Frack j'ai des photos super belle si tu veux en gros plan


   
Réponse avec citation
Vieux
  (#5)
ValeRossi46
Tente sa chance en GP
 
Avatar de ValeRossi46
 
Déconnecté
Messages: 1 445
Date d'inscription: February 2005
Par défaut 06/05/2005, 19h22

Un apercu







   
Réponse avec citation
Vieux
  (#6)
FracK
Administrateur
World Champion!!
 
Avatar de FracK
 
Déconnecté
Messages: 11 117
Date d'inscription: February 2004
Localisation: Paris
Par défaut 06/05/2005, 19h54

Oui oui avec plaisir... Le pbut est que chacun apporte ses propres tofs


« There are other international championships, 125, 250, Superbike, Supersports, but if you want to be THE world champion,
this is the one you have to win : 500cc MotoGP,
the fastest man, on the fastest bikes in the world ! »

  Envoyer un message via MSN à FracK  
Réponse avec citation
Vieux
  (#7)
ValeRossi46
Tente sa chance en GP
 
Avatar de ValeRossi46
 
Déconnecté
Messages: 1 445
Date d'inscription: February 2005
Par défaut 06/05/2005, 21h12

Frack je t'ai MP pour les photos


   
Réponse avec citation
Vieux
  (#8)
Calimero33
As du pilotage
 
Avatar de Calimero33
 
Déconnecté
Messages: 551
Date d'inscription: July 2005
Par défaut 13/09/2005, 13h28

Citation:
Envoyé par ValeRossi46
Frack j'ai des photos super belle si tu veux en gros plan
Et où qu' elles sont passées ces photos!!?







[stream:01f7cb40f7]http://vfr33.site.voila.fr/Yamaha_M1.mp3[/stream:01f7cb40f7]
Télécharge le son de la M1


   
Réponse avec citation
Vieux
  (#9)
webamanu
World Champion!!
 
Avatar de webamanu
 
Déconnecté
Messages: 13 589
Date d'inscription: September 2005
Localisation: 47°35'32.39"N 7°34'12.20"E
Par défaut 27/09/2005, 17h34

Meilleur pilote, d'accord mais plus belle moto, pas d'accord. La Suz et la Kawa sont trés beaucoups terrible et sans parler de la Ducati.


   
Réponse avec citation
Vieux
  (#10)
Calimero33
As du pilotage
 
Avatar de Calimero33
 
Déconnecté
Messages: 551
Date d'inscription: July 2005
Par défaut 01/10/2005, 12h39

Citation:
Envoyé par webamanu
Meilleur pilote, d'accord mais plus belle moto, pas d'accord. La Suz et la Kawa sont trés beaucoups terrible et sans parler de la Ducati.
Chuuuuuuut! Ici, on est dans le Forum "Yamaha YZR-M1"!!!

Elle était pas mal en 2004 aussi!







   
Réponse avec citation
Réponse

Précédent   Forum GPmoto > Grand-Prix Moto > Fiches > Fiches diverses


Outils de la discussion Rechercher
Rechercher:

Recherche avancée
Modes d'affichage

Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : oui
Les smileys sont activés : oui
La balise [IMG] est activée : oui
Le code HTML peut être employé : non

Navigation rapide

Discussions similaires
Discussion Auteur Forum Réponses Dernier message
[03] Italie - Monza - Résultats xleu Résultats et autres - SBK 0 08/05/2006 21h04
[01] Qatar - Losaïl - Résultats xleu Résultats et autres - SBK 0 06/03/2006 14h06
[02] Australie - Phillip Island - Résultats xleu Résultats et autres - SBK 0 06/03/2006 13h41
Dimeglio en championnat de France ! philaix Dernières informations 8 21/02/2006 15h34
Yamaha fête ses 50 ans à Laguna Seca FracK Dernières informations 17 11/08/2005 14h00



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Version française #23 par l'association vBulletin francophone
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
© Forum GPmoto